Digitale reklamasjoner

Hovedinnhold Hovedmeny
Tilbake til Tema

Digitale reklamasjoner

Alle reklamasjoner skal legges inn digitalt i netthandelen! Spill av filmen og se hvor enkelt det gjøres.

Vi har forenklet måten du registrerer reklamasjoner på.

 

Dersom du opplever feil på din leveranse er det viktig å komme med en tilbakemelding så fort som mulig på dette.

Etter innspill fra flere av våre kunder har vi nå forenklet måten dette gjøres på. 

Gå til MINE SIDER, velg ORDREHISTORIKK, åpne aktuell ordre som reklamasjonen gjelder for og opprett reklamasjonen fra ordre.

Se video for forklaring på hvordan du registrerer reklamasjonen.

 




Noen viktige punkter:
- Reklamasjonen skal registreres så tidlig som mulig etter varemottak.
- Legg alltid ved bilde som viser avviket 
- Husk å fylle ut LOT nummer eller Holdbarhetsdato
- Legg inn en beskrivende tekst nederst i skjema.

Frist for innsending av reklamasjon er 24 timer etter varemottak. 

Muligheten til å registrere reklamasjon er bare tilgjengelig frem til og med første virkedag etter leveringsdag.

 

  1. Innledning
  • Denne rutinen beskriver retur og reklamasjonsprosedyren i BAMA Storkjøkken. Rutinen gjelder for alle avvik på vare herunder:
    • Feillevert
    • Underlevert
    • Holdbarhetsavvik
    • Kvalitetsavvik
    • Transportskade

 

  1. Reklamasjonsfrist
  • Reklamasjonsfristen til BAMA Storkjøkken er 24 timer etter at varen er levert.

 

  1. Reklamere mot BAMA Storkjøkken
  • For å sikre korrekt og hurtig behandling av reklamasjoner er det viktig at reklamasjonen inneholder fullstendig informasjon. Reklamasjoner skal meldes skriftlig til BAMA Storkjøkken, enten elektronisk via netthandel eller dersom du ikke har netthandel skal reklamasjonen sendes via e-post.
    • Riktig informasjon er:
      • Kunde og kundenummer
      • Dato
      • Ordre nummer det reklameres mot
      • Vare og varenummer
      • Årsak
      • Bilde ved kvalitetsavvik av produkt og etikett hvis det forekommer

 

  1. Behandling av reklamasjon
  • Når du har reklamert via netthandel går denne direkte til behandling hos BAMA Storkjøkken og du kan følge din reklamasjon i netthandelen. Dersom du reklamerer på e-post vil denne bli besvart via samme e-postadresse som den er mottatt. Reklamasjoner skal være ferdig behandlet hos BAMA innen to virkedager etter mottatt reklamasjon.

 

  1. Retningslinjer
  • Det er ikke returrett på feilbestilte varer. Det er kundens ansvar å kontrollere sin ordrebekreftelse for å oppdage ev. feilbestilt vare/antall. Korrigering av ordre etter bestillingsfrist vil ikke bli håndtert. For korrigering innen bestillingsfrist kontakt BAMA Storkjøkken Kundeservice.

 

  1. Oppgjør av reklamasjoner
  • Kreditering av godkjent reklamasjon skjer når den er godkjent hos BAMA Storkjøkken.